fbpx
Special Drive

NEJHEZČÍ ONBOARDY NA YOUTUBE

4. 9. 2022

Filip Šimer

Petr Mutafov

Profesionální kouč

Vždycky říkám, že je jedno, jaké máte auto. Záleží jen na tom, jak ho řídíte. Tím chci říct, že můžete být skvělý řidič, i když máte v garáži dvacet let starou „nákupní tašku“ a vůbec se za ní nemusíte stydět. Pro mě je mnohem důležitější hodnota vašeho umění za volantem, než hodnota vašeho auta. Občas mě ale napadne i opačný pohled. Co když máte v garáži nějaký skvost? Třeba 911 z osmdesátých let, nebo ještě něco mnohem cennějšího. V tu chvíli už docela záleží na tom co máte, protože takové auto by podle mě mělo jezdit. A když má jezdit, tak pořádně. Jenže řídit staré sportovní auto vyžaduje dost umění. Podle mě by měli majitelé těchto aut být jednoduše skvělí řidiči, nebo by alespoň měli chtít se jimi stát.

Jasně, že se svým autem si může každý dělat co chce. Není ale krásné, když má někdo starého sporťáka, ví jak ho řídit a to také dělá? Pokud vás pohledy na stará auta proháněná po silnicích nebo na závodních dráhách baví tak, jako mě, nesmíte vynechat Youtube kanál Robbert Alblas. Jejich tvorba je naprosto geniální a můžete tu vidět videa z venku i onboardy z opravdových klenotů při hodně ostré jízdě. Vybral jsem pro vás onboard z Ferrari 250 GTO na krásném okruhu v Zandvoortu. Nechybí ani pohled na pedály a dívá se na to skvěle. Nebyl bych to ale já, abych se nerýpnul, že by takovému autu slušelo dvojí vyšlápnutí spojky při meziplynu. Jinak ale nemá video chybu.

Neodpustím si ještě jeden onboard. Je to ze stejného okruhu a řidič tu jede o hodně pomaleji. Nedělá ani meziplyn s brzděním a vůbec ho nepotřebuje, protože v relativně nízké rychlosti si stihne přibrzdit a až pak v klidu podřadí. Do zatáček se nepouští nijak rychle a ani z nich rychle nevyjíždí. Není se čemu divit. Porsche 935/77 umí dodat přes 600 koní a neváží ani tunu a na tak mokré dráze, jaká je na videu, byste v tak cenném autě, vlastněném Porsche Muzeum, ani rychle jezdit nechtěli. Vlastně mě překvapuje, že auto v dešti vůbec vytáhli. Dívá se na to ale krásně, i přes to, že tenhle onboard je o poznání méně akční než předchozí.

Edit: po vydání článku mě upozornil jeden fanda v komentářích na Facebooku na tohle video s Lotusem, ve kterém závodil Nigel Mansell. Za volantem je Marco Werner, vítěz Le Mans a očividně fanoušek retro závodních strojů. Vidět jste ho mohli v jednom z našich příspěvků, v kokpitu Ferrari 312T Niki Laudy v Monacu. Je vidět, že mu tahle auta rozhodně sedí. No nic, nemohu sem nasdílet celý kanál Robberta, ale o tohle přijít nesmíte.

Filip Šimer

Petr Mutafov

Profesionální kouč

MĚJTE PŘEHLED

Přihlášením k odběru newsletteru získáte informace z první ruky. Nemusíte pak netrpělivě prohlížet stránky a zjišťovat, jestli už vyšel nový článek, nebo kdy bude další ježdění na okruhu.