- Ohleduplnost
Dbejte na bezpečný rozestup a vnímejte své okolí. Důležité je vždy předvídat možné situace v provozu a nevytvářet svým chováním stresové situace pro ostatní.
- Jistota
Jedním ze znaků, že má řidič jízdu pod kontrolou, je jeho jistota za volantem. Je potřeba řídit tak, abyste nezmatkovali, zůstávali v klidu a vzbuzovali důvěru u spolujezdců. Pokud vám to nejde, pravděpodobně potřebujete ubrat na rychlosti. Nedávejte najevo pocity z jízdy, ani nehodnoťte svou jízdu nahlas. To vám pomůže zůstat ledově klidní.
- Plynulost
Při řízení je občas potřeba dělat vše rychle, ale nikdy zbrkle. Je důležité neškubat s volantem, ani když potřebujete rychle měnit směr. Pohyby musí být sice rychlé, ale plynulé. Ani plyn nepřidávejte prudce. Snažte se naladit na auto, které řídíte a udržujte si rytmus. Přejít na článek >
- Správná pozice za volantem
Dodržujte následující body, pokud to sedačka a volant v autě a rozsah jeho nastavení umožňuje:
1) Při plně vyšlápnuté spojce musí být noha lehce pokrčená.
2) Opěradlo sedačky a volant nastavujte v takové kombinaci, aby byl úhel v lokti o málo větší než 90 stupňů, ve chvíli, kdy jsou ruce položené na ramenech volantu (třetí a devátá hodina).
3) Vršek opěrky hlavy by měl být na úrovni temene hlavy, aby poskytla oporu pro případný náraz zezadu. Snažte se nesedět blíže ke stropnici než na šířku 4 prstů.
Přejít na článek > - Naklánění hlavy do zatáček
Hlavu v autě nenaklánějte. To totiž zkresluje perspektivu. Výjimkou je jen chvíle, kdy se řidič potřebuje vyklonit ze sedačky, aby viděl přes sloupek karoserie do ostré zatáčky.
- Pozice rukou na volantu
Volant je nejlepší držet na ramenech (třetí a devátá hodina), protože v této pozici máte největší rozsah pohybu při zatočení. Navíc mají ruce kontakt s rameny volantu a nestojí v cestě airbagu při autonehodě. Přejít na článek >
- Palce na ramenech volantu
Palce stačí mít jen volně na ramenech volantu a to nejen na rovince, ale zejména v zatáčce, čímž získáváte lepší zpětnou vazbu od předních kol. Palce ale za ramena volantu neohýbejte a nepoužívejte je k zatáčení. Tím byste totiž používali tažnou ruku. Přejít na článek >
- Uvolněné ruce
Volant držte zlehka a sílu používejte jen pokud je to nezbytně nutné. Zatnuté ruce zkreslují informace o chování auta, znemožňují uvolněnou jízdu a jsou překážkou k jemnému ovládání volantu. Přejít na článek >
- Tlačná ruka
Při zatáčení je dominantní tlačná ruka. Dává totiž lepší oporu o sedačku a je po celou dobu otočení volantu v kontaktu s věncem, zatímco tažná ruka nedává oporu a fyzicky ji není možné udržet celou plochou na volantu. Přejít na článek >
- Ručkování
Ručkování úzce souvisí se správným pohledem. Pro správné ručkování je nutné se dobře dívat vpřed a správně zvolit jeden z typů ručkování podle úhlu zatáčky:
1) Křížení rukou až o 180 stupňů.
2) Tlačná ruka pouští volant a zůstává na volantu na obvyklém místě, otočení volantem tažnou rukou o 90 stupňů, tak aby spodní část volantu dojela k tlačné ruce, uchopení tlačnou rukou a zatáčení.
3) Přeručkovat (při parkování, otáčení na malém prostoru apod.) případně pouštět volant (při driftování). Přejít na článek > - Řazení
Mezi převody 2-3 a 4-5 a opačně řaďte šikmo. Nikdy ne vpřed/dozadu – do strany – vpřed (tzv. za roh, ať nehrozí riziko zařazení špatného převodu).
- Spojka na jedničku
Spojku si našlápněte přes špičku, poté podle rozsahu spojkového pedálu buď ihned opřete patu o koberec nebo ji kousek posuňte vzduchem a pak opřete o podlahu. Nechte spojkový pedál klouzat o podrážku až do záběru. V patě opřené o zem máte větší oporu i cit, než když jí držíte ve vzduchu.